Puheenjohtajan lomatervehdys
19.6.2026
Hyvät Kuusamon mökkiläiset ja kaikki vapaa-ajan asukkaat!
Taas on kesä alkanut ja on paljon suunnitelmia sen vietolle. Kuusamo vahvistaa asemaansa vuosi vuodelta lomakohteena ja moni Rukalla käynyt alkaa tietää olleensa myös Kuusamossa.
Lomalla voi jatkaa siitä, mikä jäi viime kesänä kesken. Oma neuvoni on kuitenkin, ettei kannata tehdä liian pitkää to-do -listaa. Jää vielä taas osa tekemättä ja rentoutuminen unohtuu. Ei kaikki talvella mielessä käyneet asiat ole välttämättömiä tehdä juuri nyt. Mökin kunnossapito on tärkeää, mutta loma on ennen muuta palautumista ja myös laiskottelu on sallittua. Itse nautin, kun voin kokata terassin kesäkeittiössä ilman aikataulupaineita.
Mökkiläisyhdistys on taas eri kesätapahtumissa läsnä. Näistä ennakkotietona kaksi tärkeinä:
Julkistamme perinteisesti vuoden mökkiläisen Talonpöytäfestillä juhannuksen jälkeisenä lauantaina 27.6. klo 11.45.
Olemme mukana kaikilla iltatoreilla ja torstaina 16.7. on mökkiläisten ohjelmavastuu. Ohjelmassa on musiikkipiston esitys ja pidämme oikean vaalitentin. Ei mennä sotiin, maailmanpolitiikkaan eikä valtakunnankaan asioihin vaan kysymme alueen ensi vuonna pidettävien eduskuntavaalien ehdokkailta, miten pidät Kuusamon haluttuna mökkipaikkakuntana. Siinä on jo riittävästi haastetta. Tervetuloa!
Huhtikuussa pidettiin koko päivän mökkiläisseminaari ja palaute siitä oli tosi positiivinen. Lyhensimme yhdistyksen nimeä ja poistimme siitä toisen yhdistyssanan. Sehän on jo ry:ssä. Olemme nyt Ruka-Kuusamon Mökkiläiset ry.
Tulemalla jäseneksi tuet toimintaamme. Emme saa työstä korvausta, vaan teemme tätä ihan rakkaudesta Kuusamoon, mutta joitain kuluja on silti aina katettava. Olemalla meihin yhteydessä lupaamme viedä asioita päättäjille, jos niillä on vähänkin yleisempää merkitystä.
Toivotan kaikille hyviä kesäsäitä, kireitä siimoja ja rentoja tapaamisia.
Aarre Viiala, hpj
Ruka-Kuusamon Mökkiläiset ry